Реклама
Напишете отговор
Охладителна система Пунто1.7TD
Живко
Фиат маниак

Регистриран на: 09 Дек 2007
Мнения: 222
Местожителство: Стара Загора
1997 Fiat Punto
Отговорете с цитат
Здравиейте Фиат Маниаци.
Бих искал да ми обясните нещо повече за охладителната системе на моето Пунто1.7TD.Какво става като запаля.Помпата върти водата ама има ли малък и голям кръг.Има ли термостат.Кога включва перката.Питам ви защото да ви кажа колата загрява бързо по дълъги не чак толкова стъмен баир.После пък много охлажда(по надолнище) и температурата пада доста .Това нормално ли е?Между другото смених стария радиатор защото сълзеше от някъде.Сега не съм сложил новия и незнам как ще се държи т.е дали ще загрява.Но загрява до едно положение ама е след средата на скалата.После спира да дига температура.Просто много бързо дига температурата щом види нагорнище.
Благодаря Ви.
----------------------------
Fiat Punto 1.7TD
Toyota Avensis 2.0D4D
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Skype Акаунт
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 17660
Местожителство: София
Отговорете с цитат
колега, почти със сигурност имаш проблематичен термостат. виж в общи въпроси, темата за термостат е изчерпателна, ще ти помогне лесно да разбереш дали отваря, кога отваря, дали е запецнал, или пък не може да се отвори докрай...

Щом стрелката заковава на едно място, ходейки нагоре - значи перките ти работят нормално - включва когато трябва. Но щом при спускане започне да пада от това място на което е била заковала - пвероятно термостатът е заседнал отворен. Ако е така , сутрин ще ти загрява по-бавно от нормално. Тествай термостата и пиши за резултатите Wink И да имаш предвид че показанието на уреда на таблото е по-скоро да следиш ако тръгне към крайните положения - крайно нагоре или крайно надолу, но за точно показание изобщо не разчитай на него.

За точните температури на включване на перката - виж в аутодата ако имаш, или някой колега с този мотор ще ти каже
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Nino
Почетен член

Регистриран на: 23 Яну 2005
Мнения: 4024
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Иди да ти сменят (смени термостата) и всичко ще си дойде на мястото.Охладителната система на твоята кола е съвсем конвенционална и няма абсолютно нищо по-различно от тези на другите модели и марки автомобили.
Успех! Mr. Green
----------------------------
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
liubaka
Кара Симсонка

Регистриран на: 09 Ное 2007
Мнения: 50
Местожителство: Бургас Област
Отговорете с цитат
И при мен беше така.Термостата не работеше нормално.Смених го и всичко си дойде на място.Причината е 100% термостат.
----------------------------
fiat Brava 1,9TD 75 -октомври 1998
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение ICQ Номер
Живко
Фиат маниак

Регистриран на: 09 Дек 2007
Мнения: 222
Местожителство: Стара Загора
1997 Fiat Punto
Отговорете с цитат
А да ми кажете как изглежда тоя термостат че да знам какво да гледам.Сигурно обаче (поне така аз предполагам) е като на по старите автомобили с пружинка която се свива от високата температура на охладителната течност.
Благодаря Ви.
----------------------------
Fiat Punto 1.7TD
Toyota Avensis 2.0D4D
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Skype Акаунт
Esper
Форум администратор

Регистриран на: 26 Юни 2005
Мнения: 2599
Местожителство: Перник
1997 Mercedes-Benz E Class
Отговорете с цитат
Ами тръгваш по горния маркуч на радиатора в посока двигателя и мястото където влиза обикновено е термостата Wink
За разлика от повечето автомобили, тук термостата е капсулован в алуминиев корпус и се сменя в комплект.
Тоест не можеш да смениш само елемента.
Което би следвало да те подготви за сериозна сума по подмяната.
Всъщност ето какво би трябвало да представлява термостата ти:



За цената... Ами нищо ново под слънцето - почти 100лв Evil or Very Mad
Между другото цената в линка който съм ти дал не е висока - просто термостатите на италианките са пословично скъпи...

Надявам се да съм ти бил полезен.
----------------------------
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Stefan Hadjov
Фиат идол

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 3476
Местожителство: София 17 Витоша
Отговорете с цитат
Esper написа:
Ами тръгваш по горния маркуч на радиатора в посока двигателя и мястото където влиза обикновено е термостата Wink
За разлика от повечето автомобили, тук термостата е капсулован в алуминиев корпус и се сменя в комплект.
Тоест не можеш да смениш само елемента.
Което би следвало да те подготви за сериозна сума по подмяната.
Всъщност ето какво би трябвало да представлява термостата ти:



За цената... Ами нищо ново под слънцето - почти 100лв Evil or Very Mad
Между другото цената в линка който съм ти дал не е висока - просто термостатите на италианките са пословично скъпи...

Надявам се да съм ти бил полезен.


Някой би ли ми обяснил защо на италианките термостатите се сменяват като консумативи.Поне един път годишно.Поне 90% от всеки който си е купил италианка на старо термостата не е бил в ред.Аз това съм констатирал от личен опит и мои наблюдения.На какво ли се дължи това???А на всичкото отгоре са им турили хубава цена.По-скъпи термостати не съм срещал при други марки коли.Да не говорим,че масово са по 12-14 лв.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
infineon
Фиат идол

Регистриран на: 27 Окт 2007
Мнения: 3167
Местожителство: София -на юг
Отговорете с цитат
Ами аз купих наскоро пунто от италия и термостата си ми е в ред- парното почва да духа топло след 2-3 мин зимата
----------------------------
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Skype Акаунт
BO
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 20 Дек 2004
Мнения: 6237
Местожителство: София, кв. Овча Купел
Отговорете с цитат
На почти всяка кола, където термостата не е бил сменян от както е купена е счупен. Без значение от марката
Нали говорим за кола на минимум 5-6 години.

п.п. Този термостат ако знаете какво чудовище е. Като го видите, на тази малка кола какъв термостат са и сложили, направо ще се уплашите. Very Happy
----------------------------
30 6D 1
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; Брава; Тема; Типо; Панда
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Stefan Hadjov
Фиат идол

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 3476
Местожителство: София 17 Витоша
Отговорете с цитат
infineon написа:
Ами аз купих наскоро пунто от италия и термостата си ми е в ред- парното почва да духа топло след 2-3 мин зимата


Късметлия си.Дано да имаш късмет дълго да не те напусне.И дано предишния собственик го е сменил скоро.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Esper
Форум администратор

Регистриран на: 26 Юни 2005
Мнения: 2599
Местожителство: Перник
1997 Mercedes-Benz E Class
Отговорете с цитат
BO написа:
п.п. Този термостат ако знаете какво чудовище е. Като го видите, на тази малка кола какъв термостат са и сложили, направо ще се уплашите. Very Happy


Offtopic

Ми аз нямах ни най малка идея какво представлява когато взех да го търся за колегата.
Като видях схемата и: Shocked
Даже се връщах да гледам дали вярно за пунтиак беше темата.
То все едно има едно разклонение за банята, едно за кухнята, едно за нужника... Mr. Green
Айде че се отплеснах ама ти си виновен - подведе ме
----------------------------
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
crush
Фиат фанатик

Регистриран на: 18 Фев 2008
Мнения: 907
Местожителство: София 11 Красна Поляна
2004 Ford Fusion
Отговорете с цитат
Аз пък не мисля, че смяната на термостата в този случай е наложителна. Ето и примера. Имам браво тд100. Загрява супер бързо - паля и след 2 минути, докато излезна от паркинга и стрелката е минала 1-2 отделения след С-то ( при мен няма градуси само на отделения ). И Като си я карам в града стрелката заковава на половината между С-то и средата. Онзи ден ходихме до Романса с прителчета ( бяхме четирима в колата ) и докато изкачвах стрелката отиде на едно отделение под средата и от там не мръдна ( не знам колко градуса са, когато стрелката е в средата ). Хапнахме си хубаво по няколко палачинки сладки сънища Very Happy и тръгнахме обратно. Вече е нанадолнище и почти не съм подавал газ - само по инерция. Направи ми впечатление, че стрелката падна на едно отделение след С-то...

Аз си го обеснявам така. Ако датчика за температурата ви се намира в радиатора няма как да разберете в случаите на спускане дали работи термостата, защото дори и да показва ниска теммепратура там, той може да си е затворил и темепературата да е нормална в малкия кръг, докато я качи отново. В такъв случай радиатора ще е студен. И след като покарате после по равно и темепратурата на индикатора се качи значи всичко си е ок. Аз така си мисля, но не желая да натрапвам мнение. Ако бъркам няма да се разсърдя ако бъда поправен Wink
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Skype Акаунт ICQ Номер
BO
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 20 Дек 2004
Мнения: 6237
Местожителство: София, кв. Овча Купел
Отговорете с цитат
crush написа:
Аз пък не мисля, че смяната на термостата в този случай е наложителна. Ето и примера. Имам браво тд100. Загрява супер бързо - паля и след 2 минути, докато излезна от паркинга и стрелката е минала 1-2 отделения след С-то ( при мен няма градуси само на отделения ). И Като си я карам в града стрелката заковава на половината между С-то и средата. Онзи ден ходихме до Романса с прителчета ( бяхме четирима в колата ) и докато изкачвах стрелката отиде на едно отделение под средата и от там не мръдна ( не знам колко градуса са, когато стрелката е в средата ). Хапнахме си хубаво по няколко палачинки сладки сънища Very Happy и тръгнахме обратно. Вече е нанадолнище и почти не съм подавал газ - само по инерция. Направи ми впечатление, че стрелката падна на едно отделение след С-то...

Аз си го обеснявам така. Ако датчика за температурата ви се намира в радиатора няма как да разберете в случаите на спускане дали работи термостата, защото дори и да показва ниска теммепратура там, той може да си е затворил и темепературата да е нормална в малкия кръг, докато я качи отново. В такъв случай радиатора ще е студен. И след като покарате после по равно и темепратурата на индикатора се качи значи всичко си е ок. Аз така си мисля, но не желая да натрапвам мнение. Ако бъркам няма да се разсърдя ако бъда поправен Wink

Ами грешно мислиш.
Ако датчика беше на радиатора, до сега знаеш ли колко изкривени глави да има. По тази логика ако помислиш малко, докато не се отвори термостата какво ще измерваш? Температурата на въздуха?
----------------------------
30 6D 1
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; Брава; Тема; Типо; Панда
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Dido_Lyubenov
Фиат идол

Регистриран на: 24 Юли 2007
Мнения: 4024
Местожителство: Русе
Отговорете с цитат
Абе , младежи, по надолнище двигателя се охлажда от студения въздух, който влиза в цилиндрите. В този режим на работа, той почти не ксумира гориво, а само студен въздух. Естествено е да падне температурата, под тази на която отваря термостата. В населено място и по нагорнище, двигателя често аботи с по-богата смес (повече гориво), затова и загрява малко над температурата на която отваря темостата. Освен това , вентилаторите на радиатора включват при още малко по-висока температура, защото често естествената въздушна струя през радиатора по време на движение охлажда достатъчно.
В крайна сметка това колебание на температурата при посочените условия е абсолютно нормално. Не си давайте парите за ненужни ремонти Very Happy
----------------------------
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
jenshen73
Фиат идол

Регистриран на: 03 Авг 2007
Мнения: 5559
Местожителство: Варна 01 Одесос
Отговорете с цитат
Пък и лято идва, за какво са ви работещи термостати???
----------------------------
Steliyan's Life! е на нашия празник
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Skype Акаунт ICQ Номер
Реклама
                          
Охладителна система Пунто1.7TD
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Не можете да прикачвате файлове
Можете да сваляте файлове
  

 

Напишете отговор