Реклама
Напишете отговор
Охладителна система Fiat Bravo 1.6 16V Климатик
mixifixi
Напреднал шофьор

Регистриран на: 26 Фев 2006
Мнения: 168
Местожителство: София Овча Купел :)
Отговорете с цитат
Здравейте имам следния проблем: Карам колата от темата по-горе, но предишния собственик е направил промени по охладителната система и сега колата е с радиатор от Браво 1.6 без климатик! Резултат на това е ,че първа степен на перката я няма, а колата от 2 години ми прави проблеми с загряването.
Сменил съм термостата, сега купих резистор ( или реостат Smile ) за 1-вата степен на перката, както и нов датчик за температурата, който управлява перката Smile
Проблема е, че датчика, който ми дадоха в магазина и който е за Браво 1.6 е с три крачета и кръгла букса, а този, който в момента е на радиатора е с две крачета и правоъгълна букса. Т.е за да го сменя трябва и буксата да сменям.........
Много ви моля, ако някой има схема на ел инсталацията за радиатора, релета и тн да ми я даде, защото ми се струва,че майсторите са добавяли и нови кабели Smile Smile Smile
А колегите, който са с същата кола могат и някоя снимка да постнат, за да видя как изобщо изглежда това чудо, че се сбърках направо.
В момента живея в 'Овча Купел', така,че ако някой с такова Браво има желание може да с еразходя до него, за да сравниме системите.
Мерси предварително Smile
----------------------------
Bravo 1.6 16V
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
pakumba
Фиат идол

Регистриран на: 03 Юни 2005
Мнения: 7329
Местожителство: София/Варна/Добрич
1997 Fiat Bravo
Отговорете с цитат
здрасти, аз съм в борово, ако искаш ела и погледни как е при мен. пиши ако те урежда да се разберем след работа.
иначе- убеден ли си,ч е точно това е напривил предишния собственик, а не колата ти да е била без клима и просто дас е добавен климатик после?
според мен няма да минеш без нов радитор, по принцип на колите с клима скагат по големи, защото са зад климатичния радиатор и охлаждането в влошено. освен това ще се вкараш в голям приключение с тези кабели и чудесии- ако си преди забравих коя година датчика на перката пуска 2 степен, иначе датчика е на термостата и компа я пуска или нещо подобно. ако си преди заветната година по-дообре си купи и оригинален вентилатор- на него си е всичко- реостата, кабелите и релето за бързата степен. наясно съм със системата - едното краче е маса на датчика, другите 2 са +. на единия + е първата степен, на другия + е втората. първата от датчика отива на реостата и оттам в самия вентилатор. втората минава през реле. тва е голямата философия
според мен ако не си купиш нов вент и радитор си сложи един датчик само с една степен, или пък прескочи реостата и си ползвай този двустепенния датчик ама само на първа степен/като температура/, но без реостата - така ще върти максимално бързо на температурата на първа степен.
----------------------------
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Shefy
Фиат фанатик

Регистриран на: 19 Май 2008
Мнения: 493
Местожителство: Габрово, София
Отговорете с цитат
Аз съм чел, че перката се включва от компютъра на колата - специално за 1,6 мотора.
----------------------------
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
pakumba
Фиат идол

Регистриран на: 03 Юни 2005
Мнения: 7329
Местожителство: София/Варна/Добрич
1997 Fiat Bravo
Отговорете с цитат
да ама след 98 мисля
----------------------------
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mixifixi
Напреднал шофьор

Регистриран на: 26 Фев 2006
Мнения: 168
Местожителство: София Овча Купел :)
Отговорете с цитат
Е, моята е преди 98' . Сега бях в една автоморга и гледах това, което бе останало от системата на същото браво Shocked Shocked Shocked Ами ,че то нямаше много общо с моето. Утре ще кача снимки на релетата, за да видите за какво става дума. Средното ми реле, което пуска втора степен на перката е почти два пъти по-високо от останалите, като отдолу на гнездото му има запоени и дадени накъсо няколко червени кабела. Та.. явно е падало доста преработване на цялата система.. ама на мен ми писна от прегряваници и ядове с таз кола, та варианта ,който обмислям е: да взема от автоморгата цялата част от ел. инсталацията към охладителната система ,заедно с релета, бушони и тн и да подменя моята 'модифицирана' такава. Нов датчик на радиатора и реостат съм купил вече.. така,че след като монтирам правилните кабели, с правилните букси се предполага, че като си взема и радиатора за моя модел само ще трябва да го свържа...
Поправете ме ако бъркам някъде или ако на някой му дойде по-евтина идея ( тя моята си е доста солена ) , ще се радвам да сподели и помогне.
п.п не искам да правя и аз модификации с една степен на перката и т.н... защото заради тая система досега съм се набутал пари, колкото да я бях сменил отдавна... искам си това, което е за 1.6 16V Клима Smile
----------------------------
Bravo 1.6 16V
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 16642
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Колега, малко е играчка, да се обяснява с текст, за това ще се опитам с картинка по-късно.

Най -общо - трябва токът веднага след перката да се раздели на 2 кабела, и единият да минава през реостата, и през едната линия на двустепенния датчик, а другият - да минава през реле с нормално отворен контакт, което пък се превключва от другата линия на двустепенния датчик. Има картинки от модел със и без климатик, ще ги изровя, и ще ги кача.

Ето картинки, ном сега съм под влияние на бира, и малко не ми се мисли, но само ще кажа - 195 да се счита едно/двустепенния датчик за управление на релетата, а на тези картинки всъщност е ЕКУ. Но на практика е същото.

Под1ертавам че това е схема "98 -> " и затова има още 1-2 релета, но в предишната - токът за бавната степен не минава през реле (122 номер), а само през перката и през реостата, и от там - в маса. Но нещата са принципни и са така.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
pakumba
Фиат идол

Регистриран на: 03 Юни 2005
Мнения: 7329
Местожителство: София/Варна/Добрич
1997 Fiat Bravo
Отговорете с цитат
mixifixi написа:
Е, моята е преди 98' . Сега бях в една автоморга и гледах това, което бе останало от системата на същото браво Shocked Shocked Shocked Ами ,че то нямаше много общо с моето. Утре ще кача снимки на релетата, за да видите за какво става дума. Средното ми реле, което пуска втора степен на перката е почти два пъти по-високо от останалите, като отдолу на гнездото му има запоени и дадени накъсо няколко червени кабела. Та.. явно е падало доста преработване на цялата система.. ама на мен ми писна от прегряваници и ядове с таз кола, та варианта ,който обмислям е: да взема от автоморгата цялата част от ел. инсталацията към охладителната система ,заедно с релета, бушони и тн и да подменя моята 'модифицирана' такава. Нов датчик на радиатора и реостат съм купил вече.. така,че след като монтирам правилните кабели, с правилните букси се предполага, че като си взема и радиатора за моя модел само ще трябва да го свържа...
Поправете ме ако бъркам някъде или ако на някой му дойде по-евтина идея ( тя моята си е доста солена ) , ще се радвам да сподели и помогне.
п.п не искам да правя и аз модификации с една степен на перката и т.н... защото заради тая система досега съм се набутал пари, колкото да я бях сменил отдавна... искам си това, което е за 1.6 16V Клима Smile


мисля, че вентилатора може да се намери за 80-90 лв. предполагам, след а кабелите до него не би трябвало да е преправяно, ако е много зор ще видиш- а на самия вентилатор си е всичко с релетата, с букси, към датчика и т.н.
----------------------------
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mixifixi
Напреднал шофьор

Регистриран на: 26 Фев 2006
Мнения: 168
Местожителство: София Овча Купел :)
Отговорете с цитат
Колеги ето няколко снимки от двигателя на колата. Много моля, ако някой е виждал такова чудо или случайно кара такова, да сподели, защото с колегата Trace се чудехме що за работа е това Smile
п.п. Благодаря на колегата за снимките Smile
----------------------------
Bravo 1.6 16V
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
dani389
Фиат фанатик

Регистриран на: 27 Фев 2006
Мнения: 1817
Местожителство: Варна 01 Одесос
Отговорете с цитат
Незнам колега но на мен лично тоя радиатор ми прелича да е от 1.4 на 1.6 казанчето не е на радиаторя ,ако греша нека колегите ме поправят.
----------------------------
FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
pugsy
Фиат идол

Регистриран на: 03 Ное 2004
Мнения: 3356
Местожителство: СФ
Отговорете с цитат
Това би трябвало да е радиатора за браво с климатик.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
gamma
Фиат фанатик

Регистриран на: 10 Юни 2007
Мнения: 1949
Местожителство: Бургас
1999 Fiat Marea
Отговорете с цитат
Малко е офтопик, но колега, къде са ти кутиите, в които стоят предпазителите и релетата? Махнал си ги за снимките или ги нямаш?
Питам, защото ако не се лъжа точно там (на стойката на акумулатора) е и релето за степените на перката. Ако се намокри може да ти донесе доста проблеми.
----------------------------
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX

"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт ICQ Номер
simeon3000
Фиат фанатик

Регистриран на: 10 Мар 2006
Мнения: 1325
Местожителство: София Младост
2001 Lancia Lybra
Отговорете с цитат
И освен това си за смяна на хидравлична течност.
----------------------------
Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт
mixifixi
Напреднал шофьор

Регистриран на: 26 Фев 2006
Мнения: 168
Местожителство: София Овча Купел :)
Отговорете с цитат
Хидравличната течност е ясна Smile Кутия за релета няма, така си е колата. Днес от Драгичево си купих радиатор за 1.6 ( съвсем друг е) заедно със вентилатора и разширителния съд. При него на самия радиатор има едно реле, резистор, датчик.. тях ги наместих някак си, кое какво е, но сега много ми е интересно, за какво са тея трите релета на снимката??? А и така и не разбрах как да закача новия разширителен съд, който е с два маркуча- единия доколкото разбрах от снимки и диаграми отива на долния маркуч от радиатора, а другия къде отива????
п.п в момента от новия радиатор излизат 3 жици едната е маса, една ще да е +, а друагата е...м ли я каква е Smile Един жичкаджия днес се видя в чудо и накрая каза,че не може да се оправи Smile Не мога да намеря някаква проста схема на това кое след кое и как е вързано, или са обобщени за няколко модела или намирам такива, на които има допълнителни работи Evil or Very Mad
----------------------------
Bravo 1.6 16V
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
mixifixi
Напреднал шофьор

Регистриран на: 26 Фев 2006
Мнения: 168
Местожителство: София Овча Купел :)
Отговорете с цитат
Здравейте, сега стигнах до следната дилема: На снимката съм оградил мастото на двигателя, където по принцип се връзва горния маркуч от разширителния съд. При мен там е вързан маркуч, който отива долу и се закача към маркуча на парното с пробката. Понеже там е тройник, някой има ли идея от кое трябва по принцип да е закачено там?
п.п Като имам възможност ще снимам точно това място, нящо като тройник на самия двигател ..
----------------------------
Bravo 1.6 16V
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
pakumba
Фиат идол

Регистриран на: 03 Юни 2005
Мнения: 7329
Местожителство: София/Варна/Добрич
1997 Fiat Bravo
Отговорете с цитат
колега, това е отоплението на дросела, на моното е на самия колектор. утре ще погледна къде е закачено точно при мен .
----------------------------
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Реклама
                          
Охладителна система Fiat Bravo 1.6 16V Климатик
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Не можете да прикачвате файлове
Не можете Да сваляте файлове
  

 

Напишете отговор