Реклама
Напишете отговор
Дразнещо скърцане при Фиат Стило 1.9 ЖТД
tomsan
Фиат фанатик

Регистриран на: 06 Апр 2010
Мнения: 947
Местожителство: Козлодуй/Русе
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
Здравейте, от близо месец съм собственик на колата от профила, още когато я взех имаше дразнещото скърцане, което мислех че след смяната на пистов ремък ще изчезне, но очевидно след като вчера го смених него + обтяжна и паразитна ролка (без ролката за алтернатора) скърцането си остана.
Изчетох темата за скърцане от към ремъците на колегата Airfan разбрах че моя проблем няма много общо с неговия, в смисъл скърцането при мен е същото, но много по пискащо (ще кача клип по-късно) и се появява под 1000 оборота и на полу-съединител(тогава май ремъка остава хлабав) независимо дали е сутдена или топла колата, при включен климатик също си остава но с леко затихване, което може би предразполага към смяна на лагер на климатика.
Та просто искам една консултация, след като кача клипа разбира се, за сега от прочетеното в темата на Airfan съм се ориентирам към подмяна на шайбата на алтернатора или водна помпа Smile .

Ето го и клипът
http://vbox7.com/play:ee20b805
----------------------------
Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт ICQ Номер
Re: Дразнещо скърцане при Фиат Стило 1.9 ЖТД
iuly_vn
Фиат фанатик

Регистриран на: 17 Мар 2008
Мнения: 1423
Местожителство: Варна 01 Одесос
Отговорете с цитат
tomsan написа:
Здравейте, от близо месец съм собственик на колата от профила, още когато я взех имаше дразнещото скърцане, което мислех че след смяната на пистов ремък ще изчезне, но очевидно след като вчера го смених него + обтяжна и паразитна ролка (без ролката за алтернатора) скърцането си остана.
Изчетох темата за скърцане от към ремъците на колегата Airfan разбрах че моя проблем няма много общо с неговия, в смисъл скърцането при мен е същото, но много по пискащо (ще кача клип по-късно) и се появява под 1000 оборота и на полу-съединител(тогава май ремъка остава хлабав) независимо дали е сутдена или топла колата, при включен климатик също си остава но с леко затихване, което може би предразполага към смяна на лагер на климатика.
Та просто искам една консултация, след като кача клипа разбира се, за сега от прочетеното в темата на Airfan съм се ориентирам към подмяна на шайбата на алтернатора или водна помпа Smile .

Ето го и клипът
http://vbox7.com/play:ee20b805


Чакай малко. Я се обоснови, това скърцане ли е или свирене. При шум от двигателя заедно с ремъците му, няма такова понятие скърцане а свирене! Скърцане има само по купето или ходова част. Ако се чува от двигателя, то махни пистовия ремък и пиши пак за наличие на шума или промяна. Един добър съвет - подложи си стъпалото на крака под съединителя и го повдигни нагоре. Може и с ръка. Ако шума изчезне /много често срещан проблем с лагера на съединителя/ то причината е ясна. Пиши след тия интервенций, за промяна! Успех!
----------------------------
Fiat Marea TD100
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт
iuly_vn
Фиат фанатик

Регистриран на: 17 Мар 2008
Мнения: 1423
Местожителство: Варна 01 Одесос
Отговорете с цитат
А, сега видях линка ти и чух шума от мотора. Пистов ремък и не е лагер. Най често, се получава вследствие на приплъзване на гърба на ремъка в обтяжната или паразитната ролка. Важно е да се отбележи тук, че почти всички колеги които имат подобен щурец, се чудят за износени ролки или шайби. Не, не е това. Ремъка свири от триене в обратната си част - гърба, там където контактува с обтяжната ролка или пък паразитната- по-малко вероятно. Ако не вярваш - пръсни малко само гърба на ремъка със ... абе казват му специален спрей, ама най добре с плюнка и ще спре да свири за момент. Т.е. не е от пистите или лагери! Смени обтяжна ролка, прегледай за НЕСЪОСНОСТ-много важно, както и за размера на ремъка! Аз много често съм си патил и от ремъци-ментета, които често не понасят контакт с ролките откъм гърба и от там просвирват. Причини - обтяжна ролка, НЕСЪОСИЕ, некачествен материал на ремъка. Вече ако имаш стържещ или виещ шум, то тогава е лагер. Но при теб чувам само характерното свирене. Още нещо- наблюдавай ремъка при всеки 100км и ако не се поврежда по ръбовете /краищата/ т.е. да има признаци за разкъсване на конци/имам в предвид несъосност и от там се разкъсват краищата му/ и ако изглежда идеален, то тоя шум ще изчезне. Последното важи за нов ремък, ако е току що сменен и просвирва поради некачесвен материал. С две думи ако са проверени по-горните обстоятелства, то шума е от напречното триене в обтяжната ролка, тоест несъосие на воденето му.
----------------------------
Fiat Marea TD100
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт
emzo
Фиат идол

Регистриран на: 15 Юли 2008
Мнения: 19233
Местожителство: Стара Загора
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
Според Ogi, VSD, Airfan и сие - лагер на компресора, моя го прави, когато му кефне, но не е постоянно.
Установиха го момците, като свалиха пистовия ремък и врътнаха на ръка, то се усети веднага.

п.с. да си долееш антифриз, че на минимум ми се види Mr. Green
----------------------------
Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на конете под капака!

Multijet powered 100mm³ smokeless
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tomsan
Фиат фанатик

Регистриран на: 06 Апр 2010
Мнения: 947
Местожителство: Козлодуй/Русе
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
iuly_vn мерси много, ремъка и ролките са сменени онзи ден,както съм казал в първия пост, но това не изключва проблема да е в самия ремък или ролката на алтернатора защото само нея не съм сменил, ще пробвам със свален ремък въпреки че и със старите ролки положението беше същото, но по съм склонен да вярвам че е проблем с лагер на климатика, както е споменал и emzo Cool . Ще пробвам едно по едно докато стигна до проблема, друг начин няма Smile .
П.п emzo не само антифриз ами и спирачна течност трябва да долея, че даже и компресора на климатика трябва да допълвам Razz .
----------------------------
Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт ICQ Номер
emzo
Фиат идол

Регистриран на: 15 Юли 2008
Мнения: 19233
Местожителство: Стара Загора
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
Дай ми точен модел на ремъка, който сложи.
----------------------------
Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на конете под капака!

Multijet powered 100mm³ smokeless
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tomsan
Фиат фанатик

Регистриран на: 06 Апр 2010
Мнения: 947
Местожителство: Козлодуй/Русе
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
Новият ремък е Фейлд 6pk1275
----------------------------
Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт ICQ Номер
emzo
Фиат идол

Регистриран на: 15 Юли 2008
Мнения: 19233
Местожителство: Стара Загора
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
Дължина ? Що за марка е това ?
----------------------------
Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на конете под капака!

Multijet powered 100mm³ smokeless
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tomsan
Фиат фанатик

Регистриран на: 06 Апр 2010
Мнения: 947
Местожителство: Козлодуй/Русе
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
emzo FIELD е марката, някакъв Германски е, когато поръчвах от Александър Ауто ролките питах и за ремък и ми казаха че това имат и затова взех, дължина немога да ти кажа с точност Crying or Very sad, но ако съдя по стария с който би трябвало да са еднакви е 58см .
----------------------------
Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт ICQ Номер
emzo
Фиат идол

Регистриран на: 15 Юли 2008
Мнения: 19233
Местожителство: Стара Загора
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
Само един ремък ли е ?
В епер ми изкачат 2.
----------------------------
Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на конете под капака!

Multijet powered 100mm³ smokeless
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tomsan
Фиат фанатик

Регистриран на: 06 Апр 2010
Мнения: 947
Местожителство: Козлодуй/Русе
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
Емо, само един е, доколкото гледахме той върти динамото и климатика, другият е ангренажа, ама той няма много общо с проблема. А да питам водната помпа към ангренажа ли е или към пистовия ?
----------------------------
Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт ICQ Номер
iuly_vn
Фиат фанатик

Регистриран на: 17 Мар 2008
Мнения: 1423
Местожителство: Варна 01 Одесос
Отговорете с цитат
Тя дължината си я пише 1275мм . Наистина може и от шаибата на климатика да е, но само ако има луфт. Нормално е цъка леко, като я мърдаш с ръка. Много често обтяжните ролки не са съосни. Проблема идва от механизма им.
----------------------------
Fiat Marea TD100
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт
tomsan
Фиат фанатик

Регистриран на: 06 Апр 2010
Мнения: 947
Местожителство: Козлодуй/Русе
2003 Fiat Stilo
Отговорете с цитат
Малко прясна информация от следобяд-а, ходих на панаир в едно село близо до нас и на връщане ме застигна адски дъжд, резултатът е че и при мокър ремък свиренето си остава Rolling Eyes .
----------------------------
Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт ICQ Номер
chaveto
Фиат идол

Регистриран на: 31 Авг 2008
Мнения: 4358
Местожителство: Луната
Отговорете с цитат
Лично при мен шайбата на климатика шуми и има луфт яко. Едната паразитната ролка има луфт, но не шуми другата тя е и обтяжна само шуми, но няма луфт. Ролката която си е обтяжна с механизма също има луфт, но не шуми и само когато давам газ рязко прискърцва и то при положение, че помпам на педала. ако натискането е само едно не го прави, трябва да я разгаделичкам няколко пъти и започва да го прави. Чувал съм и след изгасване да продължава да се върти алтренатора с шум. Казвам го това защото при мен нищо не е наред а няма такова скърцане а при колеги където са сменили всичко го има Shocked
----------------------------

Продавам останали части от Либра 2.4Jtd. Повече инфо на Л.С.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт ICQ Номер
iakvvu
Фиат фанатик

Регистриран на: 23 Сеп 2008
Мнения: 1598
Местожителство: Сливен
Отговорете с цитат
Един съвет от мен за да установиш дали е ремък или друго макар че имам предположение,в което съм убеден на 90%.Но като за начало си купи едно пакетче ТАЛК от аптека.Не помня цената,може би 2-3 лв.Отваряш го и докато работи двигателя на ниски обороти поръсваш с пакетчето върху ремъка,но опитай и да наръсиш по набраздената му част,която контактува с ролките и шайбите които движи.Ако ремъка преплъзва заради хлабина или износена повърхнина на шайба след наръсването с талк трябва временно да спре звука.
Хайде опитай с това и после пиши,а аз си запазвам правото да споделя и другото си опасение,което по горе беше само загатнато и то от теб,но явно все още очакваш идеи.При мен звукът беше аналогичен,но малко по слабо изразен.И аз със смяната на ремъци се надявах че ще изчезне,но...Уви не.
----------------------------
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-CTDi
Suzuki GSR 600 i
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт
Реклама
                          
Дразнещо скърцане при Фиат Стило 1.9 ЖТД
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Не можете да прикачвате файлове
Можете да сваляте файлове
  

 

Напишете отговор