Реклама
Напишете отговор
Обслужване на "НЕОБСЛУЖВАЕМ" акумулатор
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 17014
Местожителство: София
Отговорете с цитат
След проблемите ми, описани в ТАЗИ ТЕМА, последното което ми остана е да направя ревизия на акумулатора, защото при кола в покой - показваше 12.15 В напрежение, което е доста ниско, въпреки студа от -1 : -2 градуса.

Акумулаторът ми е с ниско ниво на поддръжка, или както е известен още - "необслужваем", "с око" и т.н. Това не са правилни определения, защото въпреки конструкцията му и ниското ниво на изпарение на течност от него - той си е един съвсем обикновен оловен акумулатор с аерометър в една от клетките. Той действа така: ако се вижда зелено - значи всичко е ок, ако се вижда черно - значи гъстотата се е понижила, има нужда от зареждане, и ако е бяло - има нужда от доливане на дестилирана вода. При мен показваше зелено.

Необходимите инструменти са по-голяма права отвертка, дестилирана вода и 1/2 час свободно време. Ето как изглежда акумулаторът, готов за обслужване, обърнете внимание на "окото" - зелено е.
Прикачени файлове:
DSC03021.JPG
DSC03021.JPG Размер: 73.13 KB Видяно: 4362 пъти Описание:

Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 17014
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Отлепяме етикета, за да освободим капака, или направо късаме, но капакът трябва да може свободно да излиза нагоре, след което с помощта на отвертката го повдигаме внимателно равномерно от всички страни :
Прикачени файлове:
DSC03022.JPG
DSC03022.JPG Размер: 65.38 KB Видяно: 4350 пъти Описание:
DSC03023.JPG
DSC03023.JPG Размер: 66.07 KB Видяно: 4350 пъти Описание:
DSC03024.JPG
DSC03024.JPG Размер: 81.59 KB Видяно: 4350 пъти Описание:
DSC03025.JPG
DSC03025.JPG Размер: 76.31 KB Видяно: 4350 пъти Описание:

Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 17014
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Малко по малко капакът излиза нагоре, накрая му помогнах с ръка, че отвертката ми стана малка.
Прикачени файлове:
DSC03026.JPG
DSC03026.JPG Размер: 66.55 KB Видяно: 4348 пъти Описание:

Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 17014
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Лекичко разклащаме, за да видим добре нивото на електролита. Той трябва да покрива плочите и да е на такова ниво, че да са покрити 1-2 мм пластмасовите маркери, които слизат от корпуса. При мен нивото беше понижено, но аерометърът все още не беше побелял, а нивото не беше по-ниско от горния край на плочите. През горната част на отвора се вижда плочата, а това което се вижда през долната част на отвора - трябва да е залято от течност.

Започнах да доливам внимателно, всички клетки поеха равномерно количество вода, по около 30-40 мл.
Прикачени файлове:
DSC03027.JPG
DSC03027.JPG Размер: 48.07 KB Видяно: 4344 пъти Описание:

Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 17014
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Накрая чрез леко почукване по ръба на акумулатора се уверих, че нивото във всички клетки е еднакво и покрива маркерите за минимално количество, сложих капака обратно и лекичко раздвижих акумулатора напред-назад, с цел по-бързо да се размеша новата вода с електролита. След около 20-30 секунди може би вече се размешаха, защото окото почерня сравнително бързо.

Добре е да мине малко време - 1/2 - 1 час, след което акумулаторът да бъде зареден на зарядно, а още по-добре е ако преди това бъде разреден с малък ток - 1-2 А (лампа от 21 вата за стоп-светлина) до гъстота, при която се счита че е напълно разреден, но не си спомням точното число, след което да бъде зареден също с малък ток, така се осигурява много плътен и качествен заряд, който е важен за дългия живот на акумулатора. Тъй като нямам тези условия, ще изчакам да постои на топло, и после като излизам, тогава ще го сложа на колата, надявам се така да е в кондиция за отдаване на по-голям ток, пък да видим дали ще ми се реши другият проблем.
Прикачени файлове:
DSC03028.JPG
DSC03028.JPG Размер: 64.79 KB Видяно: 4342 пъти Описание:

Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 17014
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Накрая кратко обяснение защо окото е зелено, а ток няма:

Когато купим акумулатора, в него има да речем 2 литра вода и 200 грама киселина (съвсем примерни числа ! ). В процеса на работа той постоянно отдава и получава ток, като това малко по малко води до кипене на електролита (отделяне на водни пари). Колкото и да е "необслужваем", все пак има изпарение, така количеството вода намалява. При първоначално зареден акумулатор, плътността е 1.28. При работа в зимни условия (къси разстояния, много консуматори) плътността се понижава и по някое време окото трябва да почернее. Това обаче не се случва, защото също така има и някакво изпарение на вода. Така в един момент се оказва, че възможностите на акумулатора са намалели, но плътността е уж добре - окото свети зелено, можем дори да измерим 1.28, но като цяло - нивото на електролита е понижено. Затова акумулаторът може да отдаде по-малко ток, но при измерване - изглежда че е зареден. Затова е важно - освен да се мери плътността, това да се прави само тогава, когато нивото на електролит отговаря на изискването за минимум.

Това са си мои разсъждения, не ангажирам никой с тях, може и да са грешни. Надявам се всеки, който има да допълни, или да опровергае нещо, да се включи в темата.

Накрая да добавя - обслужвам си акумулатора за първи път от 3 години, или общо с него съм изминал около 30 000 км. Препоръчвам на всеки да си провери "необслуваемия" акумулатор.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
eh4ev07
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 26 Яну 2010
Мнения: 2269
Местожителство: Сливен
Отговорете с цитат
ogi28b написа:
Накрая кратко обяснение защо окото е зелено, а ток няма:

Когато купим акумулатора, в него има да речем 2 литра вода и 200 грама киселина (съвсем примерни числа ! ). В процеса на работа той постоянно отдава и получава ток, като това малко по малко води до кипене на електролита (отделяне на водни пари). Колкото и да е "необслужваем", все пак има изпарение, така количеството вода намалява. При първоначално зареден акумулатор, плътността е 1.28. При работа в зимни условия (къси разстояния, много консуматори) плътността се понижава и по някое време окото трябва да почернее. Това обаче не се случва, защото също така има и някакво изпарение на вода. Така в един момент се оказва, че възможностите на акумулатора са намалели, но плътността е уж добре - окото свети зелено, можем дори да измерим 1.28, но като цяло - нивото на електролита е понижено. Затова акумулаторът може да отдаде по-малко ток, но при измерване - изглежда че е зареден. Затова е важно - освен да се мери плътността, това да се прави само тогава, когато нивото на електролит отговаря на изискването за минимум.

Това са си мои разсъждения, не ангажирам никой с тях, може и да са грешни. Надявам се всеки, който има да допълни, или да опровергае нещо, да се включи в темата.

Накрая да добавя - обслужвам си акумулатора за първи път от 3 години, или общо с него съм изминал около 30 000 км. Препоръчвам на всеки да си провери "необслуваемия" акумулатор.
+ 1 Тази сряда долях на един "необслужваем" 65 АЧ 1.6 литра дестилирана вода Rolling Eyes и още не мога да си обясня как въобще е опитвал да пали!!!???
----------------------------
ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Skype Акаунт
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 17014
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Е това вече си е сериозно количество! Предвид това колко долях аз, бих казал че този, на който си доливал е бил с открити клетки. Така ли беше, или все не бяха открити на въздух?
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
eh4ev07
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 26 Яну 2010
Мнения: 2269
Местожителство: Сливен
Отговорете с цитат
не само открити ами и всичко вътре беше черно!!! и интересно на другия ден клиента се върна да се похвали че сутринта е запалил без никакъв проблем става въпрос за опел астра дизел!!!
----------------------------
ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Skype Акаунт
sugarboy
Фиат идол

Регистриран на: 16 Дек 2006
Мнения: 2353
Местожителство: Велико Търново
Отговорете с цитат
Надявам се, Оги няма да се сърди, ако споделя и на мен какво ми се случи тази седмица, още повече акумулаторът ми е съвсем същият, само от снимката не виждам неговият колко амперчаса е, моят е 44. И така, и аз почивах на това ухо, че уж е необслужваем, докато на 8-ми вечерта се наложи да изкарам колата от гаража и се оказа, че не може да завърти. Иначе, аз всеки ден я изкарвам, да не останете с впечатлението, че е стояла много дълго в гаража, без да я паля. Малката подробност е, че предния ден, преди 32 часа, когато съм я прибирал, малката е щракнала бутона на плафона и така е седял през тези часове, светейки. Това е помогнало на акумулатора да падне, въпреки че не ми се струва нормално такава малка лампичка да го събори. Акумулаторът преди 3 месеца е излязъл от гаранция. На другия ден с баща ми бутнахме колата и от половин оборот запали. Отидох до магазина, откъдето го купих преди повече от две години и момчето любезно го замери и каза, че на този етап, понеже е изтощен, не може да ми каже в какво състояние е точно, а да го закача на зареждачка и да мина на другия ден. Така и направих - боцнах го на зареждачката на един приятел за 20 часа и на другия ден отидох. Премери наистина точно 1,28 плътност, закачи му и товарна вилка и каза, че акумулаторът е зле, ако падне под 9 волта при такова натоварване. Моят държеше 10,8. Според него всичко му е наред и мога да продължавам с него. Мисълта ми е, че наистина не са баш необслужваеми, тез акумулаторчета, а и момчето не е някой обирджия, който по всякакъв начин да иска да си купиш нов акумулатор. Даже за тези две измервания не ми взе и пари и се разделихме по живо, по здраво. А, забравих - доля му и във всяка клетка по малко - примерно по 20-30 милилитра дестилирана вода и това е.
----------------------------
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Tornado
Модератор

Регистриран на: 23 Яну 2006
Мнения: 11850
Местожителство: Казанлък
1997 Fiat Bravo
Отговорете с цитат
ogi28b написа:


Накрая да добавя - обслужвам си акумулатора за първи път от 3 години, или общо с него съм изминал около 30 000 км. Препоръчвам на всеки да си провери "необслуваемия" акумулатор.

Не искам да те плаша ,но няма да изкараш дълго с този акумулатор.Аз минах по този път вече.Дано аз греша ,а не ти.
----------------------------
Ремонтирам клапан авансатор за Браво,Брава и Мареа TD 100.
Не поставяйте SIDAT SID 81.012
http://www.buscenter.com.ua/item/9318-8152/
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Skype Акаунт ICQ Номер
ogi28b
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Авг 2007
Мнения: 17014
Местожителство: София
Отговорете с цитат
Еми колкото е писано - толкова. Между другото доста се учудих, като видях как си го нарязал.

sugarboy - моят е 62 Ач с 540 А Стартов ток по EN.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
SilenceR
Фиат фанатик

Регистриран на: 12 Окт 2008
Мнения: 1686
Местожителство: Велико Търново
Отговорете с цитат
интересна тема, браво на Оги за труда и снимките и всичко.аз съм със същия акумулаотр 62 амперчаса... година и половина съм с него и за сега нямам проблеми, така нареченото "око" свети зелено.. сега в студеното нямам проблеми.миналата зима също ! дано и занапред ме изкара поне 2-3-4 години Mr. Green
----------------------------
Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Skype Акаунт
batproho
Фиат идол

Регистриран на: 26 Сеп 2008
Мнения: 4573
Местожителство: Бургас
2000 Fiat Bravo
Отговорете с цитат
А ако акумулатора е пак "не обслужваем" и няма око/аерометър визирам BOSCH, GIGA WATT, BANNER, DELPHI и т.н.?
----------------------------
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo
Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Когато на готин човек му е кофти - това е Блус! Когато на кофти човек му е готино - това е Чалга!

http://eilo.org/trance.m3u
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Skype Акаунт
Airfan
Член на Сдружение Фиат Форум България
Член на Сдружение Фиат Форум България

Регистриран на: 17 Дек 2007
Мнения: 5769
Местожителство: Пловдив
2014 Toyota Avensis
Отговорете с цитат
batproho написа:
А ако акумулатора е пак "не обслужваем" и няма око/аерометър визирам BOSCH, GIGA WATT, BANNER, DELPHI и т.н.?

Окото е една допълнителна екстра, иначе няма разлика между т. нар. "необслужваеми". Лошото е, че на моята Варта изобщо не мога да отворя капачето отгоре.
Иначе се учудвам от липсата на елкетролит - аз отварях един ETS (Магнети Марели) на 5 години и нямаше нужда от никакво доливане - клетките си бяха добре покрити отгоре с електролит.
----------------------------
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Skype Акаунт
Реклама
                          
Обслужване на "НЕОБСЛУЖВАЕМ" акумулатор
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Не можете да прикачвате файлове
Можете да сваляте файлове
  

 

Напишете отговор