Реклама
Напишете отговор
specialista
Фиат идол

Регистриран на: 25 Май 2007
Мнения: 2139
Местожителство: Ямбол
1992 Fiat Tempra
Отговорете с цитат
Dido_Lyubenov написа:
Колега, Георгиев, не съм докачлив, дори едната причина да си взема дизл беше по-малко електроника в управлението на мотора. Но ти все пак се опитваш да ме убеждаваш, че карам ТД75 Rolling Eyes Или не ти се говори, или ... ти ще кажеш каква е причината, ако искаш. Явно ще си търся техническа литература по този въпрс, и тогава ще си доизясня в детайли принципа на работа и Управление на този модел помпи напълно.
Успех !

п.п. : За който проявява интерес: http://dox.bg/files/dw?a=a43af010fb - страници 80-21 до 80-26, открийте разликите Very Happy


Запънал си се като магаре на лед и си знаеш твоето.Колкото и внимателно да се отнасям пак не ти оттърва.Направи ли си труда да прочетеш внимателно думите ми и да вникнеш във тях.Имам те за технически грамотен и за да ти се изясни нещо е необходимо само да те бутна във дадената посока.Поне сто пъти съм казвал каква е разликата между двата модела неги намесвай и смесвай.Исках да ти кажа защо има компютър твоята кола.Ти какво против ТД75 имаш.Модела е без забележки.Ако някой иска да го съживи има си начини и няма да се дава нито на твоята нито на друга.Производителя е имал нужда да отговори на нечии изисквания и за това е създал такава модификация.
Поздрави!
----------------------------
604000 км.към настоящия момент,при това в цветущо здраве!!! Как да не я обичаш!!!
Ремонт на ГНП със електронно управление и механични.
Ремонт на дюзи.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение ICQ Номер
bafrof
Кара Фиатче 126

Регистриран на: 14 Сеп 2009
Мнения: 75
Местожителство: София 13 Надежда
Отговорете с цитат
bafrof написа:
аз също сутрин при първо палене изкарвам сиво-синкав пушак и колата сякаш работи на 3 цилъндъра за около 5-6 секунди ...после пушака се нормализира и колата работи нормално - масло не губя , а колата е marea 1.9 JTD105 ...
скоро ми сменяха подгревните свещи и бяха счупили един от трипътниците който е на самата дюза ако не бъркам
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
specialista
Фиат идол

Регистриран на: 25 Май 2007
Мнения: 2139
Местожителство: Ямбол
1992 Fiat Tempra
Отговорете с цитат
bafrof написа:
bafrof написа:
аз също сутрин при първо палене изкарвам сиво-синкав пушак и колата сякаш работи на 3 цилъндъра за около 5-6 секунди ...после пушака се нормализира и колата работи нормално - масло не губя , а колата е marea 1.9 JTD105 ...
скоро ми сменяха подгревните свещи и бяха счупили един от трипътниците който е на самата дюза ако не бъркам


Този мотор е раличен и не тема на обсъжданията тук.
----------------------------
604000 км.към настоящия момент,при това в цветущо здраве!!! Как да не я обичаш!!!
Ремонт на ГНП със електронно управление и механични.
Ремонт на дюзи.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение ICQ Номер
ivel
Фиат идол

Регистриран на: 27 Окт 2011
Мнения: 2440
Местожителство: варна
Отговорете с цитат
не виждам какъв е смисъла да спорите със специалиста за глупости след като е един от най-добрите в ремонта на вече изчезващите гнп-та и въобще горивната апаратура на дизеловите мотори,както и един от най-помогналите за големи проблеми във фиат форума.не че му правя реклама,ама малко се съобразявайте.от него може само да научите нещо,а вие го приемате кат оваш враг едва ли не
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ilko-gd
Фиат фанатик

Регистриран на: 22 Юни 2007
Мнения: 1608
Местожителство: Гоце Делчев
1999 Fiat Punto
Отговорете с цитат
bafrof такъв пушек не съм забелязал дори и да завъртя веднага ключа без да чакам подгряването да изгасне. Пали си по същият начин. За мен идва от маслото и на други коли го наблюдавам, които не им увира акъла че се кара само със синтетично масло, а не с полу синтетика или минерално. Другото, за което се сещам е ангренажният ремък дали е поставен правилно и дали е опънат правилно. За първото трябва фиксатор, а за второто трябва малко акъл и четене за да знаеш на какъв принцип работи ролката.
----------------------------
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Dido_Lyubenov
Фиат идол

Регистриран на: 24 Юли 2007
Мнения: 3651
Местожителство: Русе
Отговорете с цитат
specialista написа:
Dido_Lyubenov написа:
Колега, Георгиев, не съм докачлив, дори едната причина да си взема дизл беше по-малко електроника в управлението на мотора. Но ти все пак се опитваш да ме убеждаваш, че карам ТД75 Rolling Eyes Или не ти се говори, или ... ти ще кажеш каква е причината, ако искаш. Явно ще си търся техническа литература по този въпрс, и тогава ще си доизясня в детайли принципа на работа и Управление на този модел помпи напълно.
Успех !

п.п. : За който проявява интерес: http://dox.bg/files/dw?a=a43af010fb - страници 80-21 до 80-26, открийте разликите Very Happy


Запънал си се като магаре на лед и си знаеш твоето.Колкото и внимателно да се отнасям пак не ти оттърва.Направи ли си труда да прочетеш внимателно думите ми и да вникнеш във тях.Имам те за технически грамотен и за да ти се изясни нещо е необходимо само да те бутна във дадената посока.Поне сто пъти съм казвал каква е разликата между двата модела неги намесвай и смесвай.Исках да ти кажа защо има компютър твоята кола.Ти какво против ТД75 имаш.Модела е без забележки.Ако някой иска да го съживи има си начини и няма да се дава нито на твоята нито на друга.Производителя е имал нужда да отговори на нечии изисквания и за това е създал такава модификация.
Поздрави!

Чети внимателно Wink поисках отговори на два въпроса, поисках ги от теб, защото изпитвам уважение към опита и знанията ти. Получих отговор, който няма общо с питането ми -
specialista написа:
.....

Карам подред! Exhaust gas recirculation(EGR)control module. Това е името на контролера според ауто дата и според уорк шоп.От уорк шопа съм поснал ел схемата доста одавна във форума,даже не помня вече кога.По тази тема мися да замълча че си докачлив.Не само при по-старите помпи ,но и при твоята,турбо коректора,не влияе върху аванса а върху порцията гориво(максималната)!!! Щом тубо коректора се е преместил и е разрешил по-голяма максимална порция гориво,то значи има налягане във смукателния колектор и то е над ....(зададеното)От тук на татък защо му е да смята колко е миналия въздух като отчита това по налягане като механичен МАП.С това изчерпах и втория въпрос.На Лукас помпите този въпросен обогатител прави едно единствено нещо и то е да повлияе на регулатора на помпата по начин по който да разреши повишаването на оборотите(принудителен повишен празен ход).Тук се връщаме на изходна позиция как се управлява аванса(от налягането) ,щом са по високи оборотите значи и аванса в * е по-голям,като се има в предвид че и регулатора е разрешил по-голяма порция гориво нещата се навързват нали.

Поздрави!

С дебели черни букви - важи само за ТД75
С червени букви - говориш ми за помпата от онази схема, с някои пропуски, не знам неволно ли ?
На въпроса за обогатитела - това че повишава оборотите го виждам, как го прави Rolling Eyes не казваш.
Какво каза или обясни до тук ? Извини ме, че ти се извиних Wink Ти оспорваш фактите и се опитваш да ми кажеш че съм тъп или кьорав - това не знам, но си мисля, че не си този за който те мислех. Имахме един спор - сети се Idea за фиксатора на коляновия вал ... Още тогава се усъмних в знанията ти, защото меко казано, нямаш идея какво представлява и как се използва комплекта за фиксиране на коляновия вал, включително и разположението на фиксиращия чоп върхиу шайбата за ангренажния ремък на коляновия вал. Да, и аз допуснах една грешка - довеих се на един друг чертеж, явно пак от някой "знаещ с опит".
Все пак, Ви благодаря за помоща, г-н Георгиев ! Пожелавам Ви много професионални успехи ! Пожелавам Ви го от сърце !
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
specialista
Фиат идол

Регистриран на: 25 Май 2007
Мнения: 2139
Местожителство: Ямбол
1992 Fiat Tempra
Отговорете с цитат
И има защо да ми благодариш!Тогава аз бях този който твърдеше че инструмента ти не е точен и то само от чертежа които показа.Трябваше да си мълча и да те оставя да го зацепиш грешно ли?На това му казвам неблагодарност!!!Няма въпрос на който да не съм ти отговорил точно.Това че ти не намираш отговора в думите ми си остава твой проблем.Какво искаш да ти пиша цяла нощ,книгите са написани от професорите направи си труда да ги прочетеш и после ако не ги разбираш им кажи че са малоумници.Това което съм ти написал е за ТД 100.Не съм говорил за ТД75 освен в случаите когато трябва да се направят някои разлики."Обогатителя" ти действа върху регулатора.Жилото изтегля "малката"рейка а тя е свързана със регулатора.На теб всичко трябва да ти се сдъвква.Това в момента не за теб просто си дадох сметка че има и други хора дето ЧЕТАТ и някой може да не е разбрал.
Оставям те да твориш сам в тази тема както и във всички останали в които вземаш участие!
Успех приятелю!!!
----------------------------
604000 км.към настоящия момент,при това в цветущо здраве!!! Как да не я обичаш!!!
Ремонт на ГНП със електронно управление и механични.
Ремонт на дюзи.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение ICQ Номер
ivel
Фиат идол

Регистриран на: 27 Окт 2011
Мнения: 2440
Местожителство: варна
Отговорете с цитат
ето и един колега с правилно мнение за маслата.повечето майстори в оторизираните сервизи не препоръчват 5w40защото не се знаело на колко хил. километра е мотора.това са пълни глупости.разликата между 5w40 и10w40 e,че e 5w40 при ниски температури е много по-рядко от 10w40 при загрял мотор вискозитета е един и същ.извода е -карайте с 5w40,за да имате по-лесен старт зимата и по-добро мазане
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ivel
Фиат идол

Регистриран на: 27 Окт 2011
Мнения: 2440
Местожителство: варна
Отговорете с цитат
ето и един колега с правилно мнение за маслата.повечето майстори в оторизираните сервизи не препоръчват 5w40защото не се знаело на колко хил. километра е мотора.това са пълни глупости.разликата между 5w40 и10w40 e,че e 5w40 при ниски температури е много по-рядко от 10w40 при загрял мотор вискозитета е един и същ.извода е -карайте с 5w40,за да имате по-лесен старт зимата и по-добро мазане
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Dido_Lyubenov
Фиат идол

Регистриран на: 24 Юли 2007
Мнения: 3651
Местожителство: Русе
Отговорете с цитат
specialista написа:
И има защо да ми благодариш!Тогава аз бях този който твърдеше че инструмента ти не е точен и то само от чертежа които показа.Трябваше да си мълча и да те оставя да го зацепиш грешно ли?На това му казвам неблагодарност!!!Няма въпрос на който да не съм ти отговорил точно.Това че ти не намираш отговора в думите ми си остава твой проблем.Какво искаш да ти пиша цяла нощ,книгите са написани от професорите направи си труда да ги прочетеш и после ако не ги разбираш им кажи че са малоумници.Това което съм ти написал е за ТД 100.Не съм говорил за ТД75 освен в случаите когато трябва да се направят някои разлики."Обогатителя" ти действа върху регулатора.Жилото изтегля "малката"рейка а тя е свързана със регулатора.На теб всичко трябва да ти се сдъвква.Това в момента не за теб просто си дадох сметка че има и други хора дето ЧЕТАТ и някой може да не е разбрал.
Оставям те да твориш сам в тази тема както и във всички останали в които вземаш участие!
Успех приятелю!!!

Ето това щеше да е достатъчно, не да ми пишеш книги и хиляди обяснения. А за оня инструмент, си видях и признах грешката, но тогава спорихме за положението на чопа спрямо болтовете, а в крайна сметка се оказа че ъгъла на рамото не си е на мястото. И не си мисли, че щях да зацепя ремъка си на криво, защото си има белеци и на шайбата на коляновия вал, само дето трябва да се гледа и внимава, за да ги разчетеш правилно. Не всичко е описано в книгите, за това си обменяме информация по форумите.щях да ти задам още един въпрос за помпата, но ще пропусна, въпреки че отговора може да се даде с една дума, все пак нямам намерение да те моля да ми пишеш цяла книга по темата.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Dido_Lyubenov
Фиат идол

Регистриран на: 24 Юли 2007
Мнения: 3651
Местожителство: Русе
Отговорете с цитат
Сед като не се стигна до консенсус с колегата, успях да изровя литература описваща работата на DPC помпите Лукас. Wink Мда, на ден по лъжичка Very Happy Няма да съм стипца, само ще кажа накратко :
1. На ДВГ с ЕГР, се монтират ГНП Лукас с електромагнитен клапан за управлене на аванса, съобразен с работата на ЕГР.
2. От (1) си правим извода, че дебитомера, отчитащт работата на ЕГР, дава информация на ЕКУ за допълнителна корекция на аванса. (Така пише в дебелата книга, така си и знаех и преди да го прочета ) Wink
3. Убедих се напълно че помпата е с механично определяне на цикловата порция, както и че цялата електроника в ТД100 има своята роля при определяне на аванса, което пък води до други плюсове.
4. Горните 3 отхвърлят всякакви твърдения от типа "То "това" е само за ЕГР-а .
5. Работата на ЕГР подобрява работата на ДВГ, поне при ТД100. Дори и при затапен ЕГР, останалите датчици - за температура на въздуха, дебитомер, потенциомтър на газта, датчик на 1-ва дюза, температура на ДВГ, позиция на коляновия вал и ако пропускам нещо, извинете ме, си имат своята роля при управлението на аванса. А правилното управление на аванса, води до по-малка циклова порция, определяна от десния Ви крак Very Happy

Ако някой има желание за повече подробности и доказателства на думите ми, да ми пише на ЛС.
Успех !!!
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
specialista
Фиат идол

Регистриран на: 25 Май 2007
Мнения: 2139
Местожителство: Ямбол
1992 Fiat Tempra
Отговорете с цитат
Няма да спра да се смея Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Прочети си последното изречение и ми/ни кажи къде пак грешиш!!!
Айде със здраве!
----------------------------
604000 км.към настоящия момент,при това в цветущо здраве!!! Как да не я обичаш!!!
Ремонт на ГНП със електронно управление и механични.
Ремонт на дюзи.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение ICQ Номер
Dido_Lyubenov
Фиат идол

Регистриран на: 24 Юли 2007
Мнения: 3651
Местожителство: Русе
Отговорете с цитат
specialista написа:
Няма да спра да се смея Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Прочети си последното изречение и ми/ни кажи къде пак грешиш!!!
Айде със здраве!

И аз Mr. Green
И кое тне ти харесва в последното ми изречение ? - "Успех !"
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
specialista
Фиат идол

Регистриран на: 25 Май 2007
Мнения: 2139
Местожителство: Ямбол
1992 Fiat Tempra
Отговорете с цитат
Не на мен бе човек,кой съм аз че да съм критерий.Направи разлика между аванс и порция гориво и ще се сетиш.
----------------------------
604000 км.към настоящия момент,при това в цветущо здраве!!! Как да не я обичаш!!!
Ремонт на ГНП със електронно управление и механични.
Ремонт на дюзи.
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение ICQ Номер
Dido_Lyubenov
Фиат идол

Регистриран на: 24 Юли 2007
Мнения: 3651
Местожителство: Русе
Отговорете с цитат
specialista написа:
Не на мен бе човек,кой съм аз че да съм критерий.Направи разлика между аванс и порция гориво и ще се сетиш.

Very Happy Явно трябва да поясня за теб - сори ама ме избива на смях в момента. Казвам по-малка циклова поция оределена от десния крак, имайки предвид, че като работи по-коректно авансаторния клапан, ще се налага по-малко натискане на десния педал, а от там нататък знаеш какво става с порцийката Wink
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Реклама
                          
1.9 TD 100 При запалване пуши сиво-синкав пушек и трака
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Не можете да прикачвате файлове
Можете да сваляте файлове
  

 

Напишете отговор